گروه شهری: شهردار منطقه11 از افتتاح 111 پروژه عمرانی، اجتماعی، خدمات شهری و ترافیکی در این منطقه در روزطی شنبه 13 آذر خبر داد.

tehran

 علی‌اصغر خانی با بیان این مطلب اظهار کرد: در مجموع برای احداث این پروژه‌ها حدود 140میلیارد تومان هزینه شده که این مهم با استفاده از مهندسی ارزشی محقق شده است تا در صرف هزینه‌ها در حد ممکن صرفه‌جویی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه بوستان جلالی یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها از مجموع 111 پروژه در دست بهره‌برداری است که در بزرگراه نواب بعد از پل حق‌شناس در زمینی به مساحت 20هزارمتر مربع احداث شده است، گفت: با توجه به کمبود فضاهای سبز در منطقه این پروژه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و همچنین سرانه فضای سبز را در محدوده بزرگراه نواب که از بافت فشرده مسکونی و تجاری برخوردار است افزایش می‌دهد.

شهردار منطقه11 ادامه داد: با توجه به اینکه حدود 20 بورس لوازم مختلف کشور در این منطقه واقع شده و از سراسر کشور به این بورس‌ها مراجعه می‌شود، منطقه 11 طی روز 2میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد اما طی شب این میزان به 500 هزار نفر می‌رسد.

خانی تصریح کرد: به‌دلیل اینکه منطقه 11 از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین مناطق شهر تهران است ضمن فشردگی بافت‌های مسکونی، در مجموع 11درصد از بافت‌های فرسوده شهر نیز در این منطقه واقع شده است.وی افزود: برای نوسازی بافت‌های فرسوده تدابیری اندیشیده شده که سبب استقبال پیمانکاران و شهروندان برای نوسازی بافت‌های فرسوده شده است.

شهردار منطقه11 خاطرنشان کرد: شهرداری تهران برای آنکه روند نوسازی بافت‌های فرسوده را تسهیل کرده و سرعت بخشد، برای ساخت و ساز بافت‌های فرسوده تا 4 طبقه هزینه‌ای توسط شهرداری دریافت نمی‌کند و همچنین تسهیلاتی نیز درنظر گرفته شده است. وی با بیان اینکه تجمیع و ساخت بافت‌های فرسوده ریز‌دانه مورد تاکید و حمایت شهرداری است، گفت: در این راستا پروژه تجمیع 17 پلاک در محله عباسی در دست اجراست که متراژ این املاک از 25 تا 60 متر بوده است.

خانی در ادامه مجموعه ورزشی و پذیرایی یاران را از دیگر پروژه‌های تکمیل شده و آماده بهره‌برداری دانست و افزود: این مجموعه که در بزرگراه نواب صفوی در خیابان جوانمرد واقع شده است دارای امکاناتی مانند سالن بدنسازی، سالن ورزش‌های رزمی، پینگ پنگ، استخر، سونا، جکوزی، سالن کشتی، تالار پذیرایی و همچنین پارکینگ است که امیدواریم این مجموعه بتواند تا حدی پاسخگوی برخی از نیازهای ساکنین این محدوده پرجمعیت باشد.

وی بهسازی و پیاده راه‌سازی‌ میدان حسن آباد و پیاده‌راه‌سازی‌ خیابان جمهوری و کارگر را از دیگر اقدامات صورت‌گرفته در این منطقه اعلام کرد و گفت: میدان حسن‌آباد از میدان‌های تاریخی شهر تهران است که در بهسازی این میدان تلاش شده شکل و سیمای آن را به ترکیب و سبک اولیه آن درآوریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در منطقه 11 مجموعا حدود 150 مسجد و حسینیه وجود دارد که قدمت برخی از آنها بیش از 100 سال است و ما اقدامات گسترده‌ای را برای بهسازی و بازسازی این مساجد در دست اجرا داریم؛ چنانکه 37 مسجد و حسینیه را مورد بازسازی قرار داده‌ایم.

کد خبر 122181

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز